Pedagog/Psycholog szkolny

mgr Iwona Zielonka-Adamczyk

Zapraszam do mojego gabinetu,
który znajduje się na I piętrze pod numerem 100A

 

Godziny pracy

 

Poniedziałek:

  • 700 - 800 (dodatkowa godzina konsultacji)

    800 - 1400

Wtorek:

  • 1210 - 1410

Środa:

  • 730 - 1430 (1255 - 1340 zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne)

Czwartek:

  • 730 - 930

Piątek:

  • 730 - 1230

 

Zadania pedagoga i psychologa w szkole, to w szczególności:

  1. prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  3. udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  4. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
    i młodzieży;
  5. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym
    i pozaszkolnym uczniów; 6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  6. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  7. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
    • rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
    • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Kiedy warto udać się do pedagoga/psychologa?

Uczeń, gdy:

  • ma poczucie, że nikt Go nie rozumie,
  • czuje się samotny, odosobniony,
  • odczuwa trudności w kontakcie z rówieśnikami,
  • ma trudności w szkole z nauką,
  • nie czuje się w szkole bezpiecznie (jest zastraszany lub dyskryminowany),
  • ma problem i nie wie jak go rozwiązać,
  • w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co utrudnia mu funkcjonowanie,
  • odczuwa trudności w kontakcie z rodzicami bądź innymi członkami rodziny,
  • czujesz się osamotniony lub smutny, a także w wielu innych sytuacjach, w których potrzebujesz porady i wsparcia.
  • chciałby z kimś porozmawiać.

Rodzic, gdy:

  • nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania,
  • należy współpracować, aby pomóc dziecku w problemach w szkole oraz poza nią,
  • chciałby lepiej zrozumieć swoje dziecko,
  • nie rozumie emocji, które pojawiają się w kontakcie z dzieckiem,
  • trzeba stworzyć odpowiednie warunki do nauki, rozwoju dziecka.

Nauczyciel, gdy:

  • doświadcza trudności w kontakcie z uczniem,
  • zauważa konflikt między uczniami lub gdy dostrzega problemy w funkcjonowaniu ucznia,
  • potrzebuje konsultacji celem wspierania rozwoju ucznia, określenia form pomocy psychologiczno – pedagogiczne.